Bram Stoker Mendapat Penghormatan Dari Google

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Korang semua buka google ke tidak. Boleh dikatakan 99% membuka laman web google. Disebabkan ramai orang buka google jadi admin nak tahu juga apa yang korang nampak dekat website google itu. Perkara wajib sekalimestilah perkataan GOOGLE yang tidak pernah lekang di mata. Tapi kali ini di perkataan google itu ada sesuatu gambar lelaki serba berpakaian warna hitam bersama dengan manusia-manusia yang admin tidak kenal.

Bram Stoker

Memanglah selama ini google asyik menukar gambar pada website dia. Tapi apa salahnya kalau admin ingin  kongsikan maksud tersirat di sebalik gambar itu. Bolehkan.

Gambar tersebut merupakan peringatan kepada seseorang yang dikenali sebagai Abraham "Bram" Stoker. Disebakan hari ini tarikh 8 November merupakan tarikh lahir beliau. Siapakah dia? Abraham "Bram" Stoker adalah seorang novelis Ireland dan penulis cerita pendek, paling dikenali hari ini untuk 1897 novel Dracula Gothic beliau.Semasa hayatnya, beliau lebih dikenali sebagai pembantu peribadi pelakon Sir Henry Irving dan perniagaan pengurus Lyceum Theatre di London, yang Irving dimiliki.

Cukupla dengan penerangan yang pendek ini. Semoga ia memanfaatkan korang. Jika mahu mengetahui lebih lanjut lagi sila hubungi pak cik Wilkipedia .

1. Gunakan Name/URL untuk komen jika tidak mempunyai akaun Google+.
2. Elakkan Guna Anonymous untuk mengelakkan kekeliruan.
3. Komen anda akan ditapis dahulu sebelum diterbitkan.
4. Terima kasih kepada yang memberi komen.

Previous Post Next Post