Terbaik Filem Animasi "Sunsastera" Dari Malaysia

animasi


Nampaknya Filem animasi Malaysia semakin matang. Sebuah filem Animasi Sunsastera iaitu dari Malaysia menarik minat orang ramai untuk menontonnya. Dari sudut grafik admin rasa agak menarik melihat pemandangan dalam filem animasi tersebut.


Grafik


Plot Ringkas Sunsastera:-

Zul adalah pemalu, remaja yang tenang yang dibesarkan oleh ibu tunggal beliau overprotective. Beliau telah mengalami sangat sedikit di dunia, kanak-kanak keseluruhan telah dibelanjakan dalam makmal Lunacorp dengan ibu pencipta Sunsastera, cuaca yang pertama di dunia kawalan AirShip.

Apabila berlaku kematian secara tiba-tiba dan tragis ibunya, Zul dibangkitkan oleh datuk tua di Bukit tabur di luar Kuala Lumpur.

Di sini, Sunsastera mula berkomunikasi dengan Zul. Keesokan harinya, Sunsastera muncul di Bukit tabur. Satu ikatan bentuk antara remaja kesepian dan Sunsastera yang sangat diingatkan Zul ibunya.

Di Bukit tabur, Zul juga bertemu dengan seorang budak usianya dipanggil Ming dan adik perempuannya Mun, menyeronokkan dan impulsif adik-beradik yang tinggal berdekatan dan mereka secara beransur-ansur menjadi kawan. Pada mulanya, Sunsastera dibenarkan Zul dan kawan-kawannya untuk menggunakan kebolehan kawalan cuaca.

Lama kelamaan, Zul mula untuk menghabiskan masa kurang dengan Sunsastera. Sunsastera mula membenci hubungan antara Zul dan rakan-rakan barunya. Dia mula untuk memanipulasi cuaca bagi membolehkan mereka menjadi selain. Marah dengan Sunsastera, Zul menuduh Sunsastera mengawal hidupnya.

Lunacorp berjaya mengesan Sunsastera dan mahu ia kembali. Lunacorp menguruskan tegas menundukkan Sunsastera dan mengambil kembali ke makmal mereka untuk reprogramming penuh supaya dia boleh dikawal. Di Lunacorp, sesuatu yang pergi betul-betul salah.

Sunsastera kehilangan keupayaan beliau untuk mengawal cuaca dan keadaan cuaca mula untuk menghidupkan buruk yang semakin meningkat sehingga ia bertukar ganas dan merosakkan, mengancam nyawa. Malah kuasa penuh Lunacorp dan tentera adalah dapat menghentikan Sunsastera.

Zul dan kawan-kawannya menyedari bahawa dia mungkin telah memainkan peranan di Sunsastera kehilangan kawalan beliau. Satunya harapan mereka ialah untuk bertarung cara mereka melalui keadaan cuaca yang melampau dan mencari jalan untuk pergi ke AirShip itu untuk menghentikan Sunsastera pada sumber beliau.

Oleh itu menyatakan dalam perjalanan berbahaya di mana akan berakhir pada salah seorang daripada mereka membuat pengorbanan muktamad.


Trailer Sunsastera




Iklan Ubat Kuat Lelaki pada minit 0.01. Cuba korang tengok dalam video di atas.

1 Comments

1. Gunakan Name/URL untuk komen jika tidak mempunyai akaun Google+.
2. Elakkan Guna Anonymous untuk mengelakkan kekeliruan.
3. Komen anda akan ditapis dahulu sebelum diterbitkan.
4. Terima kasih kepada yang memberi komen.

  1. Animasi tu macam bertentangan ngan agama Islam je.......

    ReplyDelete
Previous Post Next Post